hanabro’s diary

メルボルンの日常生活やおもしろ経験などについてできるだけ多くの方に読んでいただけるように英語と日本語で書いています。I've written about my daily life and funny experiences in Japanese and English in order to be read by as many people as possible.

Every cloud has a silver lining ~ピンチはチャンス~

こんにちは!メルボルンはやっと冬が終わりだんだん暖かくなってきました

さて、この二回のロックダウンで、授業はオンラインになり、少しの時間しか働けず、必要な生活費すら稼げない状態で本当に色々悩んで、落ち込んでいた時もありました。

でも

いや、私全然ラッキーな方じゃない!?

私の友達や家族みんな元気だし、まだ少しでも働けるし、

まだまだやれることいっぱいあるやん!!

 

って途中で気づいて、

まあ今は耐えるしかないし今できることやろ!!

という考えに至りました。

まだ友達とお別れするのには慣れませんが...(;~; )

 

前に授業で、Silver lining という熟語を習ったので、あなたがこの状況から恩恵は??というお題でクラスメイトと話し合いました。何もしなくても大丈夫だとわかった、手料理に挑戦できた、メイクをしなくても良かった、など色々ユニークな意見がありました。

私は、色々新しく挑戦できたことや楽しめたことはありますが、特にこの期間でフラットメイトとの仲を深められた、と思います。本当に今や家族のような存在です。

私は、ロックダウンになる前は、よく外で友達と遊んだり勉強は図書館に行ったりして家には寝に帰るみたいな生活だったのですが、ロックダウンでみんな家にいないといけない状況になったので、一緒にご飯を作って一緒に食べて飲んで踊って笑って!

私がすごく感情的になって落ち込んでいた時は、親身になって話を聞いてアドバイスをくれて、今私がメルボルンにいるのは彼女達のおかげです。

 

また、オンラインでも、一緒に勉強し協力し合えたクラスメイトと、熱心に教えて下さった先生には本当に感謝しています。6月ごろからFCEというクラスはケンブリッジ検定の合格を目指すコースに入りました。クラスが始まった当初は、もうチンプンカンプンで、全ての自信を失い(今までなんの自信を持っていたのか ^^;)、毎週行われる模擬テストのスコアはボロボロでしたが、勉強していく中で、単語やフレーズが増え、少しずつでしたが理解できるようになりました。特に放課後に友達と行ったスピーキングの練習ではお互いに良かった点や改善すべき点を出し合って、自分の成長を実感できました。

何人かは帰国してしまいましたが、またロックダウンが終わったら、集まれることを願います。


状況や環境を変える事は簡単ではなくて、時間がかかったり、変えられないこともあるけれど、自分自身の考え方次第でそれが良きものにも悪いものにもなるかなって思います!



ここまで読んでいただきありがとうございます♡

新しく挑戦したことや、この状況の中での私流の楽しみ方に関しては、追々記事にしていきたいと思います。

 

Hello, what's up?It's been getting wamer recently in Melbourne.

 

Anyway, since second lockdown, my English class moved online and I haven't been able to make enough money to stay here because I've worked only few hours per week, so I was really worried and depressd

However,I thought

" I am lucky,right?My family and my friends are fine and I still have some shifts.Plus, I still have  many things I can do!!!!"

Then I decided to think 

"I'll be patient and I'll do what I can do now".

I can't get used to saying goodbye to my friends though.

 

When we learned the collocation "Silver lining",we discussed it (what's your silver lining of this situation?)

and my classmates have unique opinions such as "I realised I'm okay for being  nothing.","I could try to cook by myself." and " I didn't need to put make-up.

For me,I could not only try new things and I enjoyed something,but also I could get along with my flatmates.Although I always hang out with my friends or studied in the library before lockdown, we had to stay home due to lockdown, so we cooked dinner together,ate it , drank  somethings, danced in an ecstasy and laughed a lot!!! I'm still in Melbourne because they helped me and gave me good advice when I was really emotional and depressed.I owe a lot to them.

 

I also really appreciate my classmates who raised each other and my teachers who taught us enthusiastically.I joined FCE class which aims for passing Cambridge first exam  on the first of June. In the beginning, it was extremely hard and I lost my confidence ( I don't know why I had confidence before though),my weekly test was terrible.However, I learned lots of vocabulary,phrases and expressions in the class, and then I could understand gradually.Plus,we often practice speaking together and gave feedback each other so I could feel that we improved!

Although some of my classmates went back to their countries, I hope we can catch up after lockdown!!

 

Changing a situation and environment is not easy and takes time and we might not be able to change it, but I believe it can be good things or  bad things depending on the way of thinking.



 Thanks for reading my blog! I'm planning to write about my new challenge and how I enjoy this situation.